4 Nisan 2014 Cuma

Yurt Dışından Alınabilecek Hediyeler

Herkese merhaba :

Hollanda' ya geldiniz, yediniz, ictiniz, gordunuz ve eve donme vakti geldi. Siz zaten tum paranizi o muze senin bu muze benim, yok efendim o dukkan senin bu dukkan benim, o parti senin bu parti benim bitirdiniz. Ama biliyorsunuz ki dondugunuz de esiniz dostunuz ''yedigin ictigin senin olsun, bana gezdigin yerleri anlat'' demeyecek. Diyecekler ki '' nerde benim hediyem, askolsun sana '' Ama korkmayin ben sizi bu dertten de kurtaracagim. Siki durun! Birazdan ucuz fakat tipik Hollanda hediyelikleri nelerdir, onlari goriciksiniz ;) 


1- Stroopwafel


Listemizin en basinda tabiki stroopwafels geliyor. Yerken agizda tat birakan, kokusuyle gonulleri mesteden bu kucuk mucizeler ( bu okuduklarinizi yemekteyiz sunucusu ses tonuyla duyuyormus gibi okuyun ) hem bulunmasi kolay, hem cok ucuz hem de tipik Hollanda yiyecegidir. Stroopwafels ile ilgili daha ayrintili bilgi burada vermistim.










2- Tahta Ayakkabilar


Hollandalilarin  Clog/Klompen dedikleri tahta ayakkabilar tam bir Hollanda urunu. 1230 lu yillardan beri Hollanda' da varlar. Eskilerde geleneksel Hollanda ayakkabisiymis, hemen hemen herkes giyermis fakat simdilerde ya dekorasyon amacli kullanilir yada sadece bazi ciftlik evlerinde ciftciler tarafindan kullanilir. Yani benim eskiden sandigim gibi, Hollandalilar geleneksel kiyafetlerini giyip, ayaklarina tahta ayakkabi gecirip gunluk hayatta dolasmiyorlarsmis :) Tabiki hemen hemen her turistin yaptigi gibi tahta ayakkabilardan satin almak farzdir. Hollandali saticilarda turistlerin cloglara olan asiri ilgisini bildiklerinden hediyelik satan her yerde mutlaka clog raflari olur. Cloglarin en buyuk ozelligi tamamen el yapimi olmalaridir.





Bir suru farkli cesiti olan cloglarin uzerinde genellikle Hollanda opusen kiz-erkek figuru, lale, yel degirmeni, hollanda bayragi vardir. Hemen hemen her renk yada renksiz orijinal tahta renginde cloglar mevcuttur. Fakat en yaygini yine tipik Hollanda renkleri olan kirmizi, mavi, turuncu ve beyaz renklerinde olanidir.







                   Bir cok sehirde etrafta Clog figurleri bulunur

Ayrica tahta ayakkabilari sadece ayakkabi olarak degil ev terligi, biblo, sus esyasi, anahtarlik, dus jeli kabi ve bunun gibi akliniza gelebilecek her sekilde gorebilirsiniz.





3- Magnet 


Turkiye' de de hemen hemen her sehre ozgu magnetlerin oldugu gibi, Hollanda' da da uzerinde Hollanda motifleri olan magnetlerden bolca vardir. Ayrica fiyatlari 1-2 € arasi degisir. 



 
                 Amsterdam evlerinin magnetlerini alabilirsiniz mesela..


                     Ben Turkiye' ye giderken bunlardan almistim :)



4-Biblo 

Ozellikle Hollanda renkleri olan mavi beyaz agirlikli kucuklu buyuklu yuzlerce cesidi olan seramik biblolardan almadan Turkiye' ye donmek olmaz. Yel degirmenleri, tahta ayakkabilar, Hollanda figuru olan ''opusen cocuklar'', laleler..... Ayrica fiyatlari da hic pahali degil. Sectiginiz buyukluge gore fiyat her ne kadar degisse de 3 Euro ile 20 Euro arasindan baska bir deger almaz.









 Hollanda evlerine hayran kaldiysaniz,  Turkiye' ye donerken alin bir tane, goturun yaninizda :)