18 Nisan 2014 Cuma

Çocuklar İçin Tv Kanalları ve Programları


bizim evin en sevilenleri;
1- arka bahçede bilim:
 başladığı zaman temiz bir 30 dakikam var demektir. çünkü elif gözünü bile kırpmadan izliyor. ben de eğer işim yoksa takılıyorum... gerçekten çok eğlenceli, çok şey öğreniyoruz. bir fen ve doğa programı ve tamamen deneye dayanıyor. statik elektrik nedir, yüzey gerilimi nedir, basit bir devreyle nasıl bir fener yaparız gibi konulara merakınız varsa şiddetle tavsiye ederiz.
2-dora-diego: şarkıları baştan sona ezberimizde... çocuklara soru yönelterek onları da olaya dahil eden öğretici programlardan... bittiğinde de mutlaka dora cılık dieogo culuk oynayarak epey bir zaman geçiriyorlar. hayvan ve doğa sevgisini, yardımseverliği aşılıyor. ayrıca basit ingilizce kelimeleri öğretiyor. 

3-marsuplami: bu zeki ve becerikli aileye ben de bayılıyorum. ayrıca uykudan önce rituelimizin bir parçası bitince doğru yatağa...

4-calliou: ve malesef kayyu... elif artık neyseki sıkıldı ama eren hala büyük bir ilgiyle izlemeye devam ediyor.

5-oliver' ın maceraları: hayal gücü yüksek oliver ın maceralarını elif çok seviyor. sıradışı bir çizgi film bence... oradan oraya hooop zıplayan ve hayal dünyasını coşturan cinsten...

6-pepee: bu çizgi filmi ben pek beğenmiyorum ama çocuklar ilgiyle izliyorlar... şila, şuşu, pepee ve zulu nun maceralarını eğitici bir tarzla sunuyorlar. yalnız türk kültürünü damardan empoze etmeye çalışmanın yanısıra rahatsız edici bulduğum bir uslubu var. mümkün olduğunca kaçmaya çalışıyorum.

7-minikistan: çocuklar için harika bir belgesel... eren in inanılmaz ilgisini çekiyor. küçük canlıların renkli dünyası düşük dozda animasyonlarla süslenmiş... çok ilgi çekici...

peppee ve dora-diego dışındakilerin hepsi yumurcak tv de... sevdiğimiz programlar var evet ama çocukların tv karşısında geçirdikleri zaman müdehale edilmesi gereken boyutta değil... zaten elif in uzun süre aynı yerde oturabilmesi zor. kreş olarak gittikleri sinemada çok sıkılmıştı, bu nedenle henüz sinema deneyimi yok. kafalarında belli kalıplar oluşturmayacak, hayal güçlerini destekleyecek, öğretici şeyler izlemelerini seviyorum. ama sürekli açık bir tv den yükselen tek taraflı gürültü kirliliğinden rahatsız oluyorum. ve yaz döneminde tv karşısında geçen saatlerin azalacağını ümit ediyorum.