25 Nisan 2014 Cuma

El Yapımı Kitap Ayracı

kitap ayıracı, el yapımı kolay kitap ayıracı, kolay anahtarlık, çok güzel bir hediye



 
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
yıllar önce bir arkadaşım bana bir kitap ayıracı hediye etmişti. içi kuru gül ve yapraklardan oluşuyordu. çok güzeldi. aradan yıllar geçtikten sonra elimde kalan kuru çiçekleri neden bu şekilde değerlendirmeyeyim diye düşündüm. sonra asetat kağıdı ve bu gördüğünüz ebruli ipten aldım; ve sonuç. farklı nasıl yapılabilir diye düşünürken sevimli bir çocuk içine ismimi yazıp bana hediye edebilirmisin diye sordu. ve göründüğü gibi ortaya çok hoş bir çalışma çıktı. sonraları asetat kağıdı yerine çocuklara yani aldığımız oyuncakların kaplama kağıtlarının üzerlerindeki asetat kağıtlarını kullanmaya başladım. böylece bu proje atık değerlendirme projesine dönüştü. anahtarlık bile yaptım. isterseniz içine resim fotoğraf bile yerleştirilebilir. hoş bir hediye olur. üstelikte çok kolay. çocukların bile zevkle yapabilecekleri bir proje.
 yapmak isteyenlere:

malzemeler:

 asetat kağıdı, kuru çiçekler veya istediğiniz farlı şeyler(içine sığdırabileceğiniz), ebruli yada zevkinize göre ip ve dikmek için bir iğne.
uygulama:

 asetat kağıdından aynı ebatlarda iki adet parça kesiyorsunuz. sonra iki kısa kenarı ve bir uzun kenarı verevine dikiyorsunuz. açık kalan kısımdan dilediğiniz şekillerde içini yerleştiriyorsunuz. sonra o kısımıda dikip bir düğümle bitiriyorsunuz. dilerseniz kısa kenarların birininin aotasından kurdele geçirerek de süsleyebilirsiniz.